Co sdílet na Instagramu?
Vítejte u druhého dílu našeho seriálu o neustále se rozvíjející sociální síti. V prvním díle jsme si řekli, jak založit účet, co je to bio, proč zvolit firemní profil a co jsou to ty hashtagy. A teď se již budeme věnovat tomu, jaké vlastně obrázky sdílet a proč.
Na rovinu si řekněme, že se hodí mít plán. Jak takový plán vypadá, co pro to můžete udělat a jak zjistit, co je vhodné, to je přesně cíl našeho dalšího povídání, tak směle do toho.
AKTUÁLNÍ TRENDY
Za začátek se pojďme podívat na aktuální trendy. Asi jste si měli možnost všimnout, že velké množství značek se stále více zaměřuje na svou prezentaci právě na této sociální síti. Proč? Je totiž jednoduchá, založená na obrázcích a videích, uživatelé jsou neustále na svém mobilním telefonu a na Instagram se dívají několikrát denně. A to je skvělá příležitost pro každého, kdo poskytuje nějakou službu či prodává výrobky.
- VIDEO Pro rok 2020 je největším na síle nabírajícím trendem video. Místo statického obrázku, hýbající se, je to něco, co vybočuje z řady, něco, co udrží pozornost delší dobu. Máte až 60 sekund na představení nové služby/výrobku, ukázání prostoru, kde pracujete.
- PŘÍBĚH Vaše fotky a videa by měly vyprávět příběh, příběh o vás, vaší práci, vaší vášni, o vlasech. Náhodné vkládání fotek, které mám zrovna v mobilu, je určitě příjemné pro vás osobní účet, ale rozhodně ne pro profesionální prezentaci.
- OSOBITOST V rámci své prezentace nezapomeňte, že za každou fotkou, každým videem se skrýváte vy, vaše práce a vaše osobnost. Není třeba být zcela perfektní, ale být upřímný a nedokonalý je naprosto v pořádku. Dokonalí lidé existují většinou jen v knihách a příbězích a my ostatní jsme rádi, že jsou kolem nás lidé, kteří mají své osobité rysy.
- KOMUNITA Instagram je místo, kde se potkávají všichni, je to sociální síť, je tedy potřeba komunikovat. Rozdávat srdíčka je skvělé, ale vzpomeňte si, jak moc potěší, když pod vaši fotku někdo napíše komentář a pochválí vás, tak jděte a udělejte to samé. Vyhraďte si chvíli svého času a napište tomu, kdo vás inspiruje, pochvalte, komentujte, buďte aktivní.
- STORIES Rok 2020 je rokem příběhů. Ve statistikách se ukazuje, že uživatelé Instagramu sledují stále více stories, příběhy. Nebojte se, právě příběhy jsou tím místem, kde můžete na plno odhalit svou osobnost a natočit video z každodenní činnosti na salonu.
Trendy jsou jedna věc, ale jak je aplikovat a co s nimi vlastně dělat, to už je věc druhá. Než se k tomu ale dostaneme, je ještě potřeba probrat jednu věc, a tou jsou všechny ty důležité součásti, které potřebujete pro plánování toho, co vlastně dávat na Instagram.
REELS
V letošním roce Instagram představil nový nástroj propagace, reels. Pokud znáte TikTok, tak určitě budete nadšeni, že možnost krátkých videí se dostala i na platformu Instagramu.
Co to jsou ty reels? Jsou to krátké příběhy o délce až 15 sekund, kterých můžete využít pro zajímavé novinky nebo pro představení zákulisí. Ideální pro ty, kteří se necítí na nějaké dlouhé příběhy nebo videa.
NICHE
Toto cize znějící slovo znamená výklenek, používá se pro označení určitého segmentu trhu. Tedy v našem případě nemusíme niche [nýš] hledat, to už máme, je jím poskytování kadeřnických služeb.
Proč je hledání niche tak důležité? Instagram si představte jako prezentaci, kterou chcete ukázat, jako služby nabízíte nebo čím se zabýváte a zejména u nově vznikajících účtů je většinou problém, že jejich majitelé sdílí všechno možné a vzniká tak sice velmi osobitý účet, ale také velmi chaotický a nepředvídatelný a pokud není majitelem velmi silná a zajímavá osobnost, nebude mít pravděpodobně úspěch. Instagramový fanoušek je sice člověk zvídavý, ale má rád svůj pořádek a rád se vrací k účtům, které mu něco přináší. V našem případě bychom mu tedy měli přinášet kvalitní informace a inspiraci, která se týká péče o vlasy.
FEED
A další anglické slovíčko, feed [fíd] je přehled všech vašich fotografií a videí na profilu instagramového účtu. Celou svou stránku byste měli vnímat jako galerii, která vytváří celek. Tedy nedívat se na každou jednotlivou fotografii, ale pojmout to jako výstavu o 9 – 12 fotografiích (ty jsou vidět, když se díváte na profil na mobilu nebo počítači). Zaměřit se můžete na několik věcí – určité barvy, střídání snímků vlasů a produktů, světlé vs. tmavé fotografie. Pro takové plánování je ideální používat nějakou plánovací aplikaci, jako je např. Later, Hootsuite, Umum nebo Preview. Tyto aplikace jsou zdarma a umožňují nejen plánovat, ale také prohlédnout si feed jako celek ještě předtím, než fotky zveřejníte.
Měli byste se zaměřit nejen na fotky jako takové, ale i na celkovou podobu feedu, vytvořte si takový rukopis, který bude vypovídat o vás.
TIP
Při procházení Instagramu jsme narazili na takový nešvar – uzamčené firemní účty! Proč?
Nikdy, ale opravdu nikdy svůj firemní Instagramový účet nezamykejte, je to neprofesionální a většinou to odradí vaše potenciální i současné zákazníky. Není důvod, aby nebyl veřejný, pokud máte striktně oddělené své dva světy – ten soukromý, který je přístupný jen přátelům, a ten firemní, který je volně přístupný komukoli.
STORIES
Jak jsme již říkali, stories, neboli příběhy, jsou nedílnou součástí vašeho instagramového účtu a určitě byste měli min. jednou denně uveřejnit nějaký ten příběh – fotku, krátké video nebo i sdílejte zajímavé odkazy, které najdete na Instagramu a mohou pomoci vašim čtenářům.
HASHTAG
Kouzelná značka „#“, která k vám přivede zvědavé uživatele Instagramu! Jak jsme říkali minule, to je označení, co je vlastně na fotce a kam ta fotka spadá. Volba těch správných vám pomůže se zviditelnit a přivést nové klienty, nebo se dostat do povědomí vaší oblíbené značky.
Najít ty správné hashtagy je trochu náročnější na čas, ale určitě se to vyplatí. Jsou to klíčová slova, které vaši klienti vyhledávají, když se zajímají o nějaké konkrétní téma. Mějte na paměti, že můžete dávat až 30 takových označení, ale držte se spíše 10-15, vypadá to lépe.
Je potřeba mít na paměti, že pod populárními hashtagy se sdílí tisíce fotek každou minutu a ta vaše pravděpodobně zapadne. Hledejte tak takové hashtagy, které mají spíše méně fotek a jsou stále relevantní k tématu. Představte si, že hledáte kadeřnické služby, jaká slova byste použili?
ZAJÍMAVOST
Nejpopulárnější celosvětově pro kadeřnické služby jsou následující:
#hair #hairstyle #instahair #hairstyles #haircolour #haircolor #hairdye #hairdo #haircut #longhairdontcare #braid #fashion #instafashion #straighthair #longhair #style #straight #curly #black #brown #blonde #brunette #hairoftheday #hairideas #braidideas #perfectcurls #hairfashion #hairofinstagram #coolhair
Cover photo by alex bracken on Unsplash