Dostáváme se k tomu nejdůležitějšímu, a to je plán! Stejně jako jste si naplánovali své podnikání nebo třeba webové stránky, tak je potřeba se věnovat i prezentaci na Instagramu.
Představte si průměrného uživatele, jak se probírá svým mobilem, zapne Instagram a prochází si fotografie a jen tak se dívá a projíždí dolů… a najednou je tam ona! Fotka, které ho zaujme, protože je hezky vyfocená, zajímavá nebo vtipná, tak se u ní zastaví déle, přečte si popisek a na základě toho se rozhodne, že se podívá na toho, kdo fotku uveřejnil. A to je vaše šance! Dostali jste potenciálního fanouška na svou stránku a teď se rozhoduje, zda vás bude sledovat. Bude? To záleží na tom, jak váš profil vypadá a co je napsáno v popisku.
Je každá fotka jiná, některé jsou nekvalitní, barvy jsou rozhozené a mísí se zde fotky vašeho oběda, nových bot, rozmazaného obličeje z páteční party a vlasů zákaznice z minulého týdne? Tak to je nám líto, ale to asi nebude dostatečně atraktivní, abyste získali nového fanouška a potenciálního zákazníka nebo třeba nového kolegu do týmu. Takové fotky patří na váš osobní účet, ale určitě ne na firemní prezentaci.
Proto musíte plánovat! Vaše galerie by měla být zajímavá, hezká na koukání a rozhodně byste neměli zapomínat na kvalitní informace v popiscích fotek.
Máte několik možností, jak může vaše stránka vypadat. Pojďme se podívat na inspirace, jakou cestou můžete jít.
Kadeřníky nejvíce využívané téma, uveřejňujete pouze účesy, na stejném pozadí, dobře osvícené a s kvalitním popiskem. Výhodou je poměrně malá nenáročnost a nevýhodou je určitá jednotvárnost, která ovšem nemusí být na škodu.
Můžete střídat citáty a fotky, účesy a produkty, fotografie s kresbami… je to jen na vás. Takové dlaždicové uspořádání celý feed odlehčí a můžete tak využít okamžik, kdy potřebujete propagovat nový produkt nebo ukázat nový porcelán na kávu či novou dekoraci ve vašem salonu, aniž by to narušilo proud fotografií.
Každou fotografii ještě oddělíte rámečkem, ať již v pravidelném, nebo nepravidelném rozdělení. Dává tak každé fotce více prostoru a vyjádření. Výhodou je zajímavá estetika a nevýhodou pak, že zabírá fotografie méně místa na obrazovce mobilu a není tedy tak výrazná.
Mezi oblíbená témata patří zveřejnění tří fotografií za sebou od jednoho účesu z různých úhlů, vypadá to velmi dobře a elegantně. Další možností je dát vždy tři stejné pozice vedle sebe, jak si ukazujeme na příkladu – tři příklady delších vlasů zezadu, tři zepředu a opět tři zezadu. Střídat můžete také dlouhé a krátké či zapletené a volně rozpuštěné.
Rozdělení velké fotografie na víc rámečků vypadá velmi efektně, ale pouze v celkovém přehledu na vaší hlavní stránce. Udělat takovou fotku je jednoduché, existují na to programy přímo do mobilu, které vám jeden obrázek rozdělí do tolika fotek, kolik jen budete chtít, podívejte se např. na program TilePic, PicSplitter, 9square či SquareGridPostPlanner.
ZAČÍNÁME!
Už víte, jaký styl se vám líbí? Skvělé! Tak nyní je potřeba si říci, jaké fotky budete dávat, jak často a kolik času si na to vyhradíte.
JAK ČASTO
Ze začátku je určitě dobré dávat každý den jednu fotku. Pokud nestíháte nebo nemáte zatím tolik fotografií, zkuste dávat fotku 3x týdně a každý den natočte krátké video ze salonu a vložte jako story.
JAKÉ FOTKY
Vybírejte takové fotky, které jsou dobře nasvícené, v pozadí není nepořádek a nejsou rozmazané. Ideální jsou u neutrální zdi a v přirozeném světle. Pokud není možnost zdi, zkuste najít místo na ulici, klidně před žaluziemi, garážovými vraty nebo i před vchodovými dveřmi. Důležité je, aby pozadí bylo co nejjednotnější, oprýskaná vrata jsou třeba skvělým řešením. Nefoťte na slunci, ale ve stínu, ať jsou fotografie rovnoměrně nasvícené a nejsou tam velké stíny.
CO NAPSAT POD FOTKU
Popisek! Napsat hezký popisek je snad ještě horší, než vyfotit dobrou fotku… Nebojte se napsat popis toho, co jste s vlasy udělali, kolik času vám to trvalo nebo co jste zachraňovali. Nikdy, ale opravdu nikdy se nevyjadřujte negativně či dokonce hanlivě o klientce či kadeřníkovi, co se před vámi o vlasy staral (a to ani kdyby je totálně zničil). Tím myslíme popisky typu „klientka přišla s naprosto šíleně zničenými vlasy z domácího barvení, ještě že jsem tady já a vše jsem zachránila“… proč to neotočit? Zkuste místo toho „tato změna se opravdu povedla, klientka přišla s poškozenými vlasy a podařilo se nám zachovat jejich délku a dodat jim krásnou barvu, jsou zdravější a lesklejší“. Lepší, ne? Nahrajte dvě fotografie – jednu před a jednu po a uvidíte, že to bude mít skvělý ohlas.
TIP
A když nevíte, co k fotce napsat? Nic nezkazíte následujícími větami:
- Tato barva je moje oblíbená!
- Není nad krásný [blond/červený/hnědý] odstín.
- Nebojte se barev, léto je ideální na vyzkoušení nových odstínů.
- Jemné prosvětlení je stále trendem a vypadá opravdu skvěle.
KOMENTÁŘE
Odpovídejte na všechny komentáře! Instagram je sociální síť, tak se chovejte sociálně a reagujte. Nemusíte hned, ale určitě si najděte čas na odpovědi a také na to, abyste komentovali i pod fotkami svých kolegů a pochválili tam, kde to k pochválení je! Máte k dispozici spoustu emotikonů, tak si vyhraďte každý den třeba 15 minut a věnujte se komentování a lajkování fotek.